Hänga woolpower på galge? (Merinoull)

Okej,
Det jag tänkte på är dom tyngre tröjorna.
Hänger du upp även tyngre tröjor?
Jepp. Tex min Ulvang Rav, jag tycker inte att den har "glesat ut sig" av den behandlingen.
Dock tvättar jag inte den speciellt ofta då den används som mellan eller ytterlager så det handlar mer om arr vädra bort rökdoft än att tvätta ur svett. :)

Förvarar alla mina aclimaunderställströjor hängandes på galge. Har mest deras warmwool-serie som väger 200g/m^2. Inte omöjligt att detta gör dem lite längre, men inte så att det någonsin stört mig.

Tycker allmänt att det är ett större problem om man glömmer att sträcka ullplagg som inte är superwash-behandlade efter tvätt så att de blir korta än om ett ullplagg sträcker sig en smula.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag har genom åren använt och tvättat massor med ullplagg av olika tjocklek och fabrikat, hängt dem på galgar (även för torkning), och i likhet med Ayrin, ripnils och joru aldrig tänkt/märkt, att detta kan vara något problem. Tvärtom - med hängtorkning behållet tröjor och byxben säkrare sin ursprungliga/önskade längd.

Förvarar alla mina aclimaunderställströjor hängandes på galge. Har mest deras warmwool-serie som väger 200g/m^2. Inte omöjligt att detta gör dem lite längre, men inte så att det någonsin stört mig.

Tycker allmänt att det är ett större problem om man glömmer att sträcka ullplagg som inte är superwash-behandlade efter tvätt så att de blir korta än om ett ullplagg sträcker sig en smula.

Okej,
Då kan man anta att upp till 200g är det ingen fara iaf.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips