Grindarna vid Suorva

Läste nyligen med intresse en tråd om Sarek där bl.a. grindarna vid Suorva diskuterades. Och tack Hans F för ditt engagemang och dialog med Vattenfall!

Jag planerar en tur från Kvikkjokk till Suorva efter midsommar. Borde jag vända på steken och utgå från Suorva i stället utifall det är låst när jag kommer dit i början av juli? Är grindarna så pass nära bussen att man kan be chauffören vänta medan man kollar? Vidare antar jag att skyltarna på grinden innebär förbjudet tillträde? Vad händer om man blir upptäckt? Tacksam för synpunkter innan jag bokar resan!

Hälsn Pelle

Sedan jag skrev mitt inlägg har jag hunnit hitta Fowwes blogg, där flera av mina frågor besvaras, dessutom skrivet alldeles häromdagen! Tack för det, men jag välkomnar ändå synpunkter! Pelle

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Såvitt jag vet är grinden för vandrare aldrig stängd. Det är grinden för fordon som har stängts på senare år.

Jag passar på att avsluta denna korta tråd. Tack Tobias för din kommentar! Och återigen ett tack till Fowwe som i sin blogg redan hade svarat på mina funderingar.

Jag vill alltså uppmana andra som har liknande tankar att läsa det ovannämnda blogg-inlägget. Där framgår i korthet är att det finns två grindar, vilket kanske förklarar att olika uppgifter förekommit. Vi vandrare ska alltså följa asfaltvägen och kommer då till en grind för gående bredvid fordonsgrinden.

Jag åker upp i slutet av juni, härligt!

Hälsn Pelle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips