Greppbräda för nackdelar?

Ok nu ar jag i egenskap av Sverigest minst relevanta sport klattrare sponsrad av MOON sa detta ar ju reklam.

Me, jag har varit sjukt old school nar det galler att trana specifikt for klattring. Jag har tyckt att man klattrar det som gar, dvs aid, is, alpint sport, trad etc pa den niva vader och annat tillater. Det betyder att jag ar bast i August September pa sport.

Nu har jag som smafet komplexfylld 40 arig gubbe utan illusioner borjat fatta att det maste till mer an bara klattring om det ska bli nagot hardare an 7c+ om man vill atat god mat och kakor.

Sa jag kor nu pa MOON finger board 40 min en gang i veckan och det verkar ge resultat. Men man ska nog va forsiktig. Om det funkar far vi se i var. I ar lade jag 12 dagara pa attt forsoka klattra 8a+ utan att vara direkt nara. Gar jag den i var sa kommer jag inte tacka gud utan Ben Mooon. Fast han ar ju Gud... Sa det blir ju samma sak

Med matta ar det nog nyttigt likt mycket annat som ar kul men skadligt om det overkonsumeras...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
joask202 Fästa greppbräda i betongvägg Klättring allmänt 14

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.