Gråsjödörren

Jag hade i planeringen förra sommaren att gå genom Gråsjödörren men blev informerad om att det är mycket sten vid Gråsjön, vilket gjorde att jag valde andra alternativ. Se inlägg http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=66744.

Har dock i år återigen tagit upp Gråsjödörren som ett alternativ. Undrar därför om någon gått i denna dalgång? Är det någon som har vetskap på hur lång sträcka det är sten? Enbart vid Gråsjön några hundra meter eller är det svårframkomligt hela dalgången?

//torb
 
Jag gick upp genom dalen i sydlig riktning i sommar. Visst är det är en del sten, men det är blandat.Gick på västra sidan ån på vägen upp. Den östra sidan såg lite jobbigare ut. Såg egentligen inga uppenbara bra vadställen, men det var mycket vatten i år. Mest sten hittar du runt sjön, men det går att hitta sovplatser om det behövs, vid fiskstugan t.ex.
 
Chorge, tack för svaret.

Om jag förstår dig rätt är det framkomligt. Mest sten vid renvaktarstugan vid Gråsjön och därefter inga större framkomlighets problem?
Jag tänkte därefter gå norrut till Vålåstugorna. Eftersom du rekommenderar västra sidan av Gråsjöån så måste man vada ån. Om jag förstår dig rätt kan det vara problem att komma över ån?
Hur är det med tältålatser utefter Gråsjödörren?

//torb
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
torb59 Gråsjödörren Fjällvandring 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.