• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Gränsen för vad som ska tillåtas

avslutad210712

Gäst
är ta mig f*n nådd

För Er som vet vad Robinson är så spelas det in på exotiska öar och är ett komersiellt program på TV4 numera

National Geographic ville flyga in utrustning i Sarek och göra ett reportage därifrån. Fick nej.

TV4 söker nu efter en inspelningsplats i Sverige och ett alternativ som dykt upp är Seskar-furö i Haparanda-Sandskärs nationalpark.

Landshövdningen i Norrbotten har sagt ja till inspelningen

Råder landstigningsförbud under stor del av sommaren pga fredning av fåglarnas häckning.

På de "vanliga" ställen där de spelar in Robinson finns det kokosnötter och kawa (stavning...) att äta. på Sekar-furö finns det i bästa fall bär och svamp
(beroende på säsong) samt fisk om man kan fiska och har utrustning.

Min enkla fråga är om man ska sälja ut en nationalpark till ett reklamfinansierat kommersiellt media-företag?
 
Min enkla fråga är om man ska sälja ut en nationalpark till ett reklamfinansierat kommersiellt media-företag?

NEJ!

Jag tittar inte på tv och definitivt inte på "utslagsunderhållning" men har ändå inte hämtat mig från senaste säsongen som definitivt visade att det inte är den mest lämpade som vinner. De enda som hurrar här är turistnäringen som tror att de kan få draghjälp nu när den fd "känd från tv" kan lägga ytterligare en känd-från-tv-titel till sin cv.
 

avslutad210712

Gäst
Och nu är det klart

Robinson kommer att spelas in i Norrbottens skärgård.

Boendet för produktionsbolaget är bokat. Cape East Haparanda från 20 juli och 50 dagar framåt.

Förhoppningsvis inte i nationalparken men oavsett det - vad ska de äta i Norrbottens skärgård i mitten på juli???? Hjortronen börjar vara klara då men tvivlar på att de finns i skärgården. Havtorn äter man inte så gärna stora mängder av för de är tja c-vitaminrika och smakar precis som allt med mycket c-vitamin *L*

Troligtvis bakom betalvägg

https://nsd.se/nyheter/artikel/expedition-robinson-i-haparanda-sa-ser-planerna-ut/elw1g67r

Expedition Robinson i Haparanda: Så ser planerna ut
Expedition Robinson kommer till Haparanda. "Det här är oerhört betydelsefullt för hela regionen" säger kommunalrådet Sven Tornberg (C).
 
Robinson och liknande är TV av idioter för idioter. Problemet är att idiotin är så utbredd i vårt samhälle.
Håller fullständigt med dig. Men de allra flesta människor i dagens high tech samhälle är ju förslavade robotar som bor i lägenheter och hus i större samhällen istället för att bygga sin egen koja ute i skogen och leva av vad naturen erbjuder. Att dessutom alla förslavade robotar dessutom har blivit så totalt manipulerade av politiker så att de ställer upp på mantalsskrivning, hela skattesystemet och samhällsapparaten rent allmänt är ett sorgligt faktum.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.