GPX-filer till kartan?

Kan man inte ladda upp sina waypoints som gpx-filer så man slipper sitta och flytta markörer osäkert på google-kartan?
 

clindh

Forumvärd
Jag har funderat på det.

I Platser-registret vill vi ju ha lite mer info, kategorisering , en beskrivning mm om en punkt. Men man kunde tänka sig att man kunde ladda upp så man slapp positionera manuellt, men att punkterna inte läggs ut förrän man kompletterat dem med lite mer information.
 
Jag har funderat på det - för Platser-registret vill vi ju ha lite mer info, kategorisering , beskrivning mm.

Men man kunde tänka sig att man kunde ladda upp så man slapp positionera manuellt, men att de inte läggs ut förrän man kompletterat dem med lite mer information.

Ja, det låter som en god idé. Jag hade tänkt lägga upp lite fler platser av intresse från mitt närområde men det blev lite för bökigt och osäkert så jag slutade faktiskt efter en enda.

Om ni ändå skall lära er GPX-formatet så vore det extremt praktiskt om man kunde markera waypoints och ladda ner alla direkt från Kartan. Idén med GPS faller lite om man skall sitta och manuellt 'kopiera' postitioner.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.