GPS-jacka

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej.

Jag har en Holux CF GPS ihop med min PDA (pocket loox).
Till detta använder jag Fugawi3 och gröna kartan.
Är överlag nöjd, men en extern antenn måste anslutas
om man vill ha godtagbar mottagning i bil.

/micke

iPaq

Hej,
På mitt jobb så kör vi nu en iPaq 3970 med inbyggd Bluetooth och sedan en bluetoothGPS från Socket (60gram). Funkar kanonbra, har aldrig krånglat och smidigare får man leta efter.

gps-jacka + ipaq - störkänslighet

Alla datorer inkl PDA som IPAQ ger ifrån sig radiosignaler som stör på närhåll. Det kan påverka en gps som sitter mkt nära, t ex i en gps jacka. Det finns en del trådar om det i newsgroups. En bluetoothgpos alt en sladdförbunden gps förefaller vara en bättre lösning. Fast jag har aldrig använt en gpsjacka så invändningarna kanske inte har så stor relevans í praktiken.. Eller så har användarna ingen kläm på hur bra funktionen skulle kunna vara i störningsfri miljö...

En pcmciagps jag använde (Emtac crux 1) funkade urdåligt pga störningar från laptopen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips