GPS i fjällen?

• Trådstartare Anonym från gamla forumet
  • Start datum
Då orginalinlägget var från 1998 var det kanske befogat. Idag med en GPS med bra färgdisplay, fina topokartor och bra batteritid är GPS på fjället inte så dumt. Mest kul att se på i efterhand kanske, i tältet på kvällen när man kan analysera sin dag och somna gott på kalenderbitarkudden :)

Finns det någon kombinerad GPS och satellittelefon på marknaden? Det skulle vara den ultimata säkerhetsprylen: Nödanrop och positionsbestämning i ett.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

avslutad210712

Gäst
Har nu testat min Garmin 60CS även under vinterförhållanden och den fungerar lika bra som på sommaren. Hade med mig 2300 mAh Vanross uppladdningsbara batterier och på en vecka räckte fyra stycken dvs två omgångar. Då slog jag av GPS'n på natten men är ändå förvånad över att två omgångar räckte så länge.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips