GÖTEBORG: Akut hjälp sökes för att rädda mitt hem (Magnificent Midget)

Hej allesammans,
Jag vänder mig hit för att jag nått en punkt där jag behöver hjälp och goda råd från båtfolk i Göteborgsområdet.
Min resa till sjöss började i total panik. Efter flera år i tält hände något som gjorde att jag inte längre kunde bo kvar där. Jag stod på gatan utan tak över huvudet. I den stressen fick jag tag på en Magnificent Midget via en bortskänkes-annons. Mixen av ADHD, panik och ren överlevnadsinstinkt gjorde att allt hände i fel ordning.
Planen var att flytta runt i naturhamnar med den utombordare jag då hade, tills jag hittat en fast lösning. Men katastrofen blev ett faktum när motorn stals. Nu ligger jag fast, helt utan möjlighet att flytta mig för egen maskin, och har hamnat i en ohållbar konflikt med Grefab som gör att jag inte kan eller vill vara kvar i deras system.

Min situation idag:
Jag bor på min 'Midget' och har installerat ett ordentligt solcellssystem – jag har mer egen el nu än jag haft på många år och har skapat mig ett värdigt hem.
Jag är van vid att klara mig själv och behöver varken landström eller faciliteter.
Problemet: Jag saknar motor och en trygg plats att ligga på i vattnet.

Det jag söker akut:
Jag letar efter en plats där båten kan få ligga kvar i vattnet (har ej råd med upptagning just nu). En enkel bryggplats hos en privatperson, plats vid en pråm eller liknande. Jag söker inga pengar, utan en lösning för båten. Jag kan hjälpa till med arbete i utbyte mot en billig eller lånad plats. Jag behöver kunna komma åt båten dagligen för att fortsätta rusta den.

Målet framåt:
Min dröm är att hitta en plats (arrende eller liknande) där jag kan landa och på sikt införskaffa fler båtar. Mitt mål är att bygga upp en egen verksamhet, bli helt självförsörjande och återigen bli en skattebetalare med stolthet. Båten har gett mig framtidstron tillbaka, men just nu står jag inför ett stup.

Finns det någon i Göteborgsområdet som har en ledig stolpe, en bit brygga eller som kan hjälpa mig med en bogsering bort från Grefabs område till en tryggare plats?
Tack för att ni tog er tid att läsa min historia.
Hälsningar,
Mellie

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips