Glidvalla till bra pris?

Hej.

Något som irriterar mig är de hutlösa priserna för glidvalla. I butikerna här i Stockholm och i Dalarna har jag bara hittat swix glidvalla där man betalar 60-70 Kr för några få gram som räcker till bara några par bredare skidor.

Köpte för många år sedan en betydligt större förpackning för en struntsumma.

Var köper man hyfsad glidvalla för ett rimligt pris t ex till översomringen av skidorna i en större förpackning?

Man kan tillverka glidvallan själv har jag sett. http://school.chem.umu.se/Experiment/showExp.php?expId=87

Någon som testat detta?

Thure

Typ överallt

De flesta sportbutiker (i Norrbotten) som inte bara säljer kläder brukar även ha bulkvalla, 1 kg-förpackningar. Annars får du väl beställa från tex Pölder eller Ski-Go. Kolla annonserna på skidsport.com för fler alternativ. Och så klart gnälla på utbudet hos din lokala handlare. Det är uselt av en skidhandlare att inte ha bulkvalla på lager.

/Tommy

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Har sett dylik valla på Intersport, Stadium och Team Sportia, åtminstone här i södra norrland. Ett kg valla kostar ca 250 kr. Med 2-3 olika färger, varav en mjuk (gul) för mättning, töväder och förvaring så har man valla som varar livet ut (för de flesta, men man har ju hört om Kaukasier som lever på yoghurt och blir 130 år...:)) för både längd och alpint. Kompletteras v b med högfluorkloss/pulver.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips