Gipronstavar

Är det någon som vet om/var det går att skaffa reservdelar till Gipronstavar. Jag har lyckats med bedriften att ha av nedersta delen på en 3-delad stav. När jag lånade polarens 2-delade gick även denna av... :( Måste jag nu köpa två nya par?!

He,he, jag har gjort samma sak...

Hittade aldrig några delar. Tillverkarna vill att man skall köpa nya så de tjänar pengar.

Jag tryckte in en träkvist i staven så det stack ut en decimeter, trädde på andra delen av staven och tejpade med silvertejp. Har hållit i ett år.

Till din kompis blir det väl ett par nya :)
Då har du två hela igen, om än lite olika.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Reservdelar finns. Jag krökte nedersta biten på mina Sherpa (3-delad) under sommarvandring förra året, eller var det sommaren innan!? Naturkompaniet i östersund beställde hem nya nederdelar och det blev klart billigare än nya stavar. De beställde förövrigt hem stavarna från början också. Mina 2-delade Gipron har jag inte krökt värre än att de fortfarande går att använda hjälpligt.

/A

Tilläggas ska att jag försökte reklamera i norge där man inte verkar vara van vid att reparera utan köper hellre nytt.

De hade dåliga rutiner på att beställa reservdelar.

Jag väntade 6 månader på en skruv till mina telemarkpjäxor och tjatade som en galning men gav till slut upp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips