Ge mig tips om var jag bör dyka i Norge

Tjohej!

Har precis kommit hem från en dyktripp i Guadeloupe och har tidigare också bara dykt på varmare breddgrader. Jag skall därför söka mig till Norge till sommaren tillsammans med en norska, hon har dock ingen koll på var man hittar de bästa dyken, så hjälp oss, var har ni upplevt de bästa dyken i Norge?

Världens bästa dykning!?

Kolla upp Tromsö, Hitra och naturligtvis Lofoten. Beror på hur långt upp ni vill ta er och vilken typ av dykning ni är sugna på. Kolla också upp certnivåer som kan krävas. Norge kan vara rufft... Om ni inte tänk att komma norr om Bergen tycker jag ni istället ska satsa på Kosteröarna i Sverige. Underbart både på land och under ytan. Sveriges bästa dykning?

Lycka till!
/Johanna

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Narvik har dykning för alla nivåer även om de djupare vraken kräver större erfarenhet än vad en nybörjare besitter. Vissa vrak sticker upp över ytan t.o.m :)

Det finns MASSOR av vrak i Narvik, ett 20-tal finns beskrivna i dykplatsregistret på sportdykare.se som sagt. Flygplan, kryssare, ubåtar, lastfartyg.. ja allt :)

// Jocke

Narvik ska tydligen va grymt för vrakdykning :) har även hört (men inte provat själv) att man får jag me harpun i norge oxå, d e iaf ngt jag vill prova! :D

Håller med Jocke, Narvik kan bjuda på nybörjarvrak till väldigt avanverade vrak, det är det som är tjusningen tycker jag. :)
Rekommenderas varmt!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips