Gas i Bergen (Norge)

Hej

Jag skall om en dryg vecka vandra i de Norska fjällen för första gången. Eftersom man inte får ha gas på flyget till Bergen så måste det inhandlas på plats, vet någon var det går att få tag på gas (primusgänga) i Bergen på en söndag? Just det faktum att det är en söndag begränsar ju möjligheterna ganska saftigt, ALLT i Norge verkar ju vara stängt på söndagar...

Om detta skulle visa sig omöjligt så blir det T-röd istället, har inte använt det sedan scouterna för typ tio år sedan (lite retro alltså). Har någon erfarenheter av att ta med T-röd på flyg, det framgår inte riktigt på SAS hemsida vad det är som gäller, det framgår att man inte får ha det i kabinen men vad gäller i det incheckade bagaget, där får man ju ha vin och vodka med mera?

Om man nu skulle stoppa ned lite t-röd och hoppas på det bästa, hur stor är sannolikheten att det beslagtas?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
hallå.

nu under turistsesongen ær de flesta butikerna øppna på søndagar.

det finns en bra butik i centrum som jag inte kommer ihåg namnet på men jag skal leta lite så kommer jag tilbaka.

den ær som fex outdoor i malmø, naturkompaniet osv.

robert

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips