Garmin Metroguide och Roads and Recreation

Till min GPS medföljde en Metroguide-karta. Jag har sett att det också finns en "roads and recreation". Vad är skillnaden?

Roads&Receeation är en numera nedlagd kartprodukt som var tänkt för enheter med extremt lite kartminne som t.ex. GPS III+ med 1,44 MB. R&R stöder inte adressökning så MetroGuide innehåller mer information.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack för svaret. En grej till: Jag har sett att det finns en metroguide Europe. Är det samma sak som Metroguideerna för de enskillda länderna men i en klump, eller skiljer sig detaljrikedomen sig åt?

Fr.o.m. version 4 av MetroGuide finns det bara hela Europa så har du något annat är det en äldre version. Det har hänt en hel del med kartorna sedan dess. Bl.a. täcks numera hela Sverige och du får som sagt kartor för stora delar av Europa i samma paket.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips