Garmin Metroguide och Roads and Recreation

Till min GPS medföljde en Metroguide-karta. Jag har sett att det också finns en "roads and recreation". Vad är skillnaden?

Roads&Receeation är en numera nedlagd kartprodukt som var tänkt för enheter med extremt lite kartminne som t.ex. GPS III+ med 1,44 MB. R&R stöder inte adressökning så MetroGuide innehåller mer information.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Tack för svaret. En grej till: Jag har sett att det finns en metroguide Europe. Är det samma sak som Metroguideerna för de enskillda länderna men i en klump, eller skiljer sig detaljrikedomen sig åt?

Fr.o.m. version 4 av MetroGuide finns det bara hela Europa så har du något annat är det en äldre version. Det har hänt en hel del med kartorna sedan dess. Bl.a. täcks numera hela Sverige och du får som sagt kartor för stora delar av Europa i samma paket.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips