Garmin Legend->PC-kabel USB

Re: Finns skillnad

apersson850; sa:
Jag har konstaterat att det är en märkbar skillnad i överföringshastighet när jag använder USB-mojängen jämfört med den riktiga porten. Den riktiga ger cirka 15 minuter kortare tid för att fylla minnet i min Vista ( >23,5 MB).

Intressant! Vore kul att veta om det är ett generellt problem. Jag har iofs inte jämfört noggrannt eller på samma dator men noterar i alla fall ingen betydande skillnad mellan serieport direkt och USB-seriell. Vad har du för adapter? Har du många andra USB-enheter anslutna samtidigt? Vore vettigt att jämföra några olika adaptrar under samma förhållanden så man kan varna andra om det är knutet till en viss produkt. Kanske en lämplig uppgift på nästa nörd-träff?

Jag använder Targus. Svindyr, men det var den enda jag fick tag på snabbt när jag behövde den. Efter drivrutinsuppdatering funkar den bra, http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=22815

bra USB adaptrar och mindre bra...

Alla USB-adaptrar på marknaden ger inte fullt stöd ända upp till 115kb som com-portar normalt ska stödja. Bra att veta om man exempelvis vill ansluta modem, GPS mm.

Christer

http://www.clover.se

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips