Garmin Legend->PC-kabel USB

Re: Finns skillnad

apersson850; sa:
Jag har konstaterat att det är en märkbar skillnad i överföringshastighet när jag använder USB-mojängen jämfört med den riktiga porten. Den riktiga ger cirka 15 minuter kortare tid för att fylla minnet i min Vista ( >23,5 MB).

Intressant! Vore kul att veta om det är ett generellt problem. Jag har iofs inte jämfört noggrannt eller på samma dator men noterar i alla fall ingen betydande skillnad mellan serieport direkt och USB-seriell. Vad har du för adapter? Har du många andra USB-enheter anslutna samtidigt? Vore vettigt att jämföra några olika adaptrar under samma förhållanden så man kan varna andra om det är knutet till en viss produkt. Kanske en lämplig uppgift på nästa nörd-träff?

Jag använder Targus. Svindyr, men det var den enda jag fick tag på snabbt när jag behövde den. Efter drivrutinsuppdatering funkar den bra, http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=22815

bra USB adaptrar och mindre bra...

Alla USB-adaptrar på marknaden ger inte fullt stöd ända upp till 115kb som com-portar normalt ska stödja. Bra att veta om man exempelvis vill ansluta modem, GPS mm.

Christer

http://www.clover.se

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips