garmin forerunner 305

En undran om min forerunner 305, vet någon om det finns möjlighet att ändra så att sparade WP blir i TR90?
Vill ha så eftersom jag har bl.a. en hundpejl med gps som har det formatet och det är enklare att ha lika i dem.

Du menar förstås RT 90, alltså rikets nät.
Garmins idrottsnavigatorer brukar inte kunna det. Det går inte på min Forerunner 301. Jag har inte använt 305, men en snabbkoll i manualen visar i alla fall att det inte går där heller.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
jag har 305 och hittar ingen sådan inställning.
Men om du avänder ett program i datorn så kan du i det programmet troligen visa koordinater i RT90. 305 lär vid överföringen fortsätta att visa latt/long med grader minuter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips