Garmin Fenix 2 Vs. Suunto Ambit 3

Då var det dags att lägga pannan i djupa veck och investera i ny träningsklocka. Jag har länge kört med en Garmin 310xt HRM men min gamla vapendragare gick i pension för någon vecka sedan så nu är det dags att köpa ny. Men vilken!?!?
Jag har försökt läsa på för och nackdelar med dessa två olika klockorna och finner dem relativt likvärdiga, därför vill jag veta vad ni tycker. Vilket tränar ni med?

Då var det dags att lägga pannan i djupa veck och investera i ny träningsklocka. Jag har länge kört med en Garmin 310xt HRM men min gamla vapendragare gick i pension för någon vecka sedan så nu är det dags att köpa ny. Men vilken!?!?
Jag har försökt läsa på för och nackdelar med dessa två olika klockorna och finner dem relativt likvärdiga, därför vill jag veta vad ni tycker. Vilket tränar ni med?

När det gäller att testa träningsklockor måste jag tipsa om den (i alla officiellt sett) oberoende dc rainmaker
http://www.dcrainmaker.com/
Synnerligen ingående och detaljerade tester med bilder i mängd!

Den sidan hjälpte mej att välja mellan Ambit och Fenix för något år sedan. Det blev en fenix men vet i 17 om det var rätt - ambits appar verkar flexiblare.

Lycka till med valet och berätta gärna vad och varöfr det blev som det blev här!

/Patrik,

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag äger en Fenix2 och hade tidigare en Fenix. Kan säga att Fenix2 tyvärr fortfarande buggar en del. Är du inte i behov av nyare sensorer så skulle jag satsat på fenix. Den erbjuder 95% av funktionaliteten och är egentligen mer customizable. Tror XXL nyligen reade ut dem.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips