Garmin 60CSx och friluftskartan på minneskort

Akut hjälp sökes.
Har köpt en friluftskartan pro på SD-minneskort till min nya GPS 60 CSx. Sätter in kortet, slår på GPS:n och där står "cant unlock maps". Sökt mig blå på Garmins supportsida utan framgång.
Vad gör jag?

Roland

Om du köpt det från Garmin, reklamera.
Om du köpt det från någon annan har du blivit lurad.
Kartan skall vara upplåst mot minneskortets ID, det är fördelen med karta på kort (den enda fördelen) då kortet kan flyttas mellan olika gpser.
Sen finns det metoder att låsa upp ändå men det är inte lagligt.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Köpt kartan från en butik i G-borg. Blir att ringa imorgon m a o. Dom sålde ut friluftskartan pro till halva priset.

Pratat med butiken, med Garmin support och sedan butiken igen. Blir retur och byte till ett nytt kort via butiken. Trevligt när det fungerar som det ska, fördelen med kvittoköp : )

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips