hej, nybliven medlem här och jag har en fråga. skaffade en 276c till motorcykeln i september månad, och har tidigare använt mig av OSM fria kartor till garmins GPS gjorde så även på den nya. dock visade det sig att den plötsligt bara laddar batteriet till 50% och tycker att den har laddat klart. någon som varit med om liknande med garmins plottrar eller har jag fått ett måndags ex. någon som kanske kan hjälpa mig att a) nolla plottern b) kontakta garmin c) på något annat sätt återfå batteritiden?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Garmin 276c- halverad batteritid!?
- Trådstartare zodiak06
- Start datum
Har du köpt den i september skulle jag inte lägga ner en massa tid på det hela utan skickat tillbaks skiten till Garmin. Hade garantin gått ut så hade jag kanske försökt mej på saker för att hitta en lösning men saker ska ju inte börja strula efter några månader.
Jag har varit i kontakt med 176 och 276 (dock inte med diverse kopplingar på motorcyklar) men aldrig haft problem så jag gissar på att det är ett måndagsexemplar.
Jag har varit i kontakt med 176 och 276 (dock inte med diverse kopplingar på motorcyklar) men aldrig haft problem så jag gissar på att det är ett måndagsexemplar.
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Känner igen felet. Jag har köpt, eller fått på garantin, fyra st 276c/278. En av dem hade redan som ny det felet du beskriver. Ett defekt batteri helt enkelt. Bara till att skicka tillbaka så får du ett nytt.
F ö noterar jag att batterierna verkar mycket bra. Trots flitig användning har kag inte notera någon större försämring med tiden. Med de omtypade kartor jag använder (vit bakgrund) kan jag dra ner på belysningen och köra bortåt 10 timmar på batteriet.
F ö noterar jag att batterierna verkar mycket bra. Trots flitig användning har kag inte notera någon större försämring med tiden. Med de omtypade kartor jag använder (vit bakgrund) kan jag dra ner på belysningen och köra bortåt 10 timmar på batteriet.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg