gå till tertojåkka?

fick fiske i Terto från hängbron o ner.
ser ut att ligga långt från allt. kan jag gå dit åka fyrhjuling eller hur gör jag?
är det långt från Tjåurek ner till bron?

Hej!

Vi gjorde som så att jag ringde på måfå någon i byn Laukkuluspa och frågade vederbörande om vem i byn man ska anlita som båttransport över älven. Sedan knatade vi iväg med ett första stopp i harrsjön Ratek.
Nästa dagsetapp blev Tertojåkk. Väldigt fin och enkel vandring efter stigen.
Annars kan ju ett helikopterlyft vara att rekommendera.

Vilket datum har ni planerat in?, detta är nämligen väldigt viktigt för detta vatten.

/Pack
[Ändrat av pack 2007-05-13 kl 18:46]

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tertojåkka!

Grattis! Har själv samma vatten som 2:a hands val i min ansökan till länsstyrelsen...har inte några större förhoppningar ,om samma tur som du!Men man vet aldrig...Hur som haver så skulle jag göra som grabbarna i tidigare inlägg...Med hjälp över från Laukkuluspa är det bara ca.1,5 mil till jokken.Säkert en härlig vandring som ger fiskeresan en dimension till och dessutom miljövänlig.Tre dagars fiske kräver ingen jättepackning så ryggan blir lätt.Hoppas att ni får ett riktigt skitfiske och att ni får känna på jokkens storvuxna öringar,som ni naturligtvis återutsätter så jag också kan hälsa på dom.."ler"Mvh.Timo.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips