Funkar dem här kängorna?

Lundhags alla gånger

För mig är det självklart att du ska sats på ett par lundhags, enligt mig är TNF för låga, membran brukar paja och bli läckande "stövlar". Lundhags är gjorda för nordiskt uteliv!
 
Det är så att jag är inte så tät (är 18 och student) och känner att jag måste prioritera. Vet att jag kommer behöva en ny sovsäck då min gamla delvis är sliten men också för kall (5-10 +grader)
sen måste jag ha pengar till mat under resan, flygbiljetterna upp och ner (1000 spänn) och sen ca 1000 spänn för nödfall.

Det kommer definitivt bli Lundhags men om mina North Face funkar så använder jag hellre dem nu och köper Lundhags senare så att jag kan lägga pengarna på en bättre sovsäck.

Så, funkar dem den här gången?
 
3 minus syns direkt, G-tex laminat har begränsad livslängd i skor, stålhätta gör de olämpliga till vinteraktiviteter bl a, låga släpper in ris och bås. Avråder från dem.
 
Kanske inte var tydlig nog. Jag äger redan North Face dojjorna.

Det är på Friluftsvaror jag tänkte köpa Lundhagsen.
 
Oj, sorry. Bra fråga, en chansning om du frågar mig. Går gör det ju, fast risken är ju att det blir obehagligt då de är så låga. Sen som seobserver påpekar kan det bli rätt kyligt med stålhättor om temperaturen sjunker.

Men visst, går gör det. Det finns folk som vandrar med gummistövlar, och allt möjligt. Man MÅSTE ju inte ha, bara för att man bör enligt konstens alla regler.
 
Är verkligen "potentiellt kyligt med stålhättor" en vettig invändning när nu TS ska sommarvandra och normalt använder kängorna för vinterbruk?

Hur som, de ser inte optimala ut, men om du annars trivs att gå i dem skulle jag nog ha gjort försöket.

Sen vet jag inte om du använt lundhags förr och vet att du trivs i dem? Annars skulle jag nog hålla aningen öppnare sinne för kängmodell. Jag tycker inte lundhagskängor har nån enorm tendens till att anpassa sig efter ens fötter, så prova noga och är de inte sköna i butik är det fara värt att de inte blir sköna senare heller.
 
Instämmer. Jag har ett par Lundhags och de är verkligen suveräna. Men jag har ganska korta med oerhört breda grova fötter så därför köpte jag en storlek större. Visst funkar de, och kommer också att fungera i många år.

Nästa gång ska jag köpa ett par Lundhags igen, men be skomakaren på Lundhags modifiera lite så de passar perfekt från början.

I kyla är stålhätta kallare vågar jag påstå, och i fjällen vet man ju inte riktigt hur det är ställt med temperaturerna.

Konkret, Ja, jag hade chansat om jag var du och att det handlar om budget snarare än perfektion.
 
Har du redan de där kängorna och väljer mellan bättre kängor och en bra sovsäck satsar du självklart pengarna på säcken. Jag vandrade i fyra dagar med en rejält läckande känga och det funkade ju också (men kul var det inte) .
Pär
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.