Funderingar om Garmin XT

Håller på och provar Garmin Que och Garmin XT med fri pro på min PDA, XT är ju helt klart ett modernare program men det som stör mig är att ca 1/5 del av skärmen upptas av "redo att navigera" eller "kör på väg" trots ihärdigt knappande o pickande så finner jag ingen metod att "desarmera" denna meddelanderuta, dvs. jag vill ha full skärm

På Que är det föredömligt enkelt att erhålla full skärm om man så önskar

Varför jag skulle föredra XT är att detta program kan läsa typ-filer, vilket gör fri pro mera lättläst i flera avseenden, Que klarar tyvärr inte av detta

Frågan är alltså om jag missat något eller hade programmakaren en sämre dag

Någon som vet bättre??

Nej, går inte att ta bort. Kör GMXT i en Nokia N95 och med skärmen på höjden är detta inget stort problem. Dessutom så är texten delvis transparent så lite karta syns bakom.

Men visst hade det varit bättre utan en massa onödigt nonsens på skärmen!

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips