Fugawi - problem att hantera .RIK

Hej, fick just Fugawi Global Navigator och har installerat programmet. Konstaterade då att jag inte kunde importera .RIK-filer.

Hittade en uppdatering till 4.0.4.948 via solteks hemsida som fixade problemet (känd bugg).

Så med importerade .RIK uppstår nästa problem.
När jag skall bläddra eller zooma så uppträder efterkort följande meddelande "Cannot open file "....\fugswtmp.bmp". Det går inte att komma åt filen eftersom den används av en annan process."
Bara att starta om och hoppas på bättre tur.

Är det så här dåligt eller...Vad säger ni erfarna på området? Funderar på just nu på reklamation. Bättre föväntar man sig för närmare 2000:-

Besviken Göran

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Testade att avinstallera och installera igen.

Problemet kvarstår. Dessutom frekventa "Handels" fel.
"Lite" buggigt kanske? Eller?

Är månde "budgetvarianten" OziExplorer vassare?!

Vill bara uppmärksamm alla p att problemet är löst. Testade på min dator på arbetet oxo - samma problem, och förstod att minne och annat datorrelaterat kunde utslutas.
Så av en slump testade jag en annan karta över Jämtlands län och se det fungerade. Vän av ordning börjar såklart undersöka skillnaden mellan Dalakartan och den över Jämtland. Konstaterade då att Jämtlandskartan hete z_terrang.rik medans Dalakartan hette något i stil med "Dalarnas län terängkartan med höjdkurvor.rik" (utan "). Döpte om filen till w_terrang.rik och problemet med låsningar och "handels" fel försvann.

Så se upp med långa filnamn! eller var det åäö eller blanksteg?? :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips