Fugawi 3 med USB

Jag fick telefon från en bekant som bytt ut sin Garmin 12XL med en Garmin 76 någonting.

Han använder Fugawi 3. Sista av version 3 (flera år gammal) och han har för sig att Fugawi 3 ska ha stöd för USB kommunikation med Garmin GPS, färdspår och waypoint och det hittar jag här http://www.fugawi.com/web/support/updates/updates_fug3.htm .

Men jag går bet på att via telefon hitta var han ska ställa in att det ska vara USB kommunikation och inte seriekommunikation (COM1-COM16) tror jag han hade att välja på.

Någon som har ett gått råd så jag slipper göra hembesök, då cykeln är trasig (växelproblem).

Per

På Etrex före generationen 10 20 och 30

gör man omställningen till USB inne under setup borde vara liknande på en 76. Alltså i enheten.

Thure

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips