Friluftssällskap med barn sökes i Stockholm

Hej!
Jag har två veckor själv med min tvååriga son nu snart (5ejuli och två veckor fram) som jag gärna fyller med lite friluftsliv men saknar sällskap. Bor du i Stockholm och har mindre barn och vill komma ut i naturen? Kan tänka mig tälttur och kanske lite cykling och ev tälta ett par dagar. Eller ta sig till en fjällstation som är lättillgänglig. Eller bara ta sig ut till bogesund och vara över dagen. Bor i Solna. Även intresserad av kontakter för framtida äventyr med barn :) väntar nu min andra så kan inte vandra långt och bära ngt vidare.
/Monique

friluftsliv under föräldraledighet

Hej Monique!

Jag är pappaledig med min ettårige son Emil. Vi gör en hel del friluftsaktiviteter tillsammans. Jag går t ex med honom på Upplandsleden, vars södra ände börjar i Jakobsberg. Om du/ni vill med på en sådan dagstursvandring så får ni gärna göra det. På torsdag ska vi gå en del av Upplandsleden vid Enköping.

Jag är öppen för andra frilufts-förslag med små barn.

Vi bor i södra Uppsala.

Hälsningar
Per

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips