Friluftskartan V.3 & Basecamp

Jag har har en Oregon 650t som jag köpt 2 delar av Friluftskartan V.3 till.
( För det vansinniga priset 1800kr/st...)

Ville dock inte betala lika mycket till för resten av sverige eftersom jag inte vistas så mycket där,men jag laddade iaf ner Friluftskartan över hela sverige och lade den på ett minnskort och det funkar i GPS´en

Nån som vet hur jag installera dom i BaseCamp?

mvh
Conny

När du

har GPSen kopplad till datorn så kan du se Friluftskartan på datorn. Däremot så verkar det inte gå att ladda upp hela kartmaterialet från GPSen och spara så att du kan titta på det utan att ha GPSen kopplad till datorn.

Så funkar i varje fall min Etrex 30 tillsammans med Basecamp. Jag har varit lite tveksam till Basecamp tidigare och föredragit Mapsource men just den här funktionen + att diverse OSM-karotr blir snyggare på skärmen i Basecamp än i Mapsource (t ex visning av höjdkurvor) gör att jag börjar försöka gå över till Basecamp.

Men programmet är inte så intuitivt som jag jag skulle önska. Förstår t ex inte det här med s k äventyr.

Thure

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Du kan lägga kartorna på ett minneskort, som du har permanent i datorns plats för minneskort. Det kommer att synas i BaseCamp. Skapa en mapp, som heter Garmin på minneskortet och lägg kartorna i den.
Bertil

Kartorna måste ligga i en mapp som heter GARMIN
annars funkar det inte. det går bra med ett usbminne också.

Funkade kanon med SD-kort, märkte dock att jag behövde döpa mappen till "GARMIN" med stora bokstäver..

Tack för hjälpen!

När jag köpte friluftskartan så ingick SD-kort för GPS-en, CD-skiva för laddning i EN dator och instruktioner. Ingick inte detta i ditt köp?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips