Men har Gneis verkligen den här typen av byxor (sajten har vuxenkampanj för tillfället så det är klurigt att se)?. Jag hade för mig att de mest hade membran- och fleece-plagg.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Friluftsbyxor till barn?
- Trådstartare Martin Fjäderlätt
- Start datum
Jag (och sonen, när han var mindre) gillar Fristads arbetsbyxor, som man kan köpa för ett par hundralappar på tex. Granngården. de fyller nog alla dina krav, förutom att "grundtyget" nog är bomull. Annars är de i princip outslitliga, har förstärkningar på rätt ställen, osv. Gillar man Byggare Bob är de dessutom rätt coola... 
Det var några år sedan jag köpte dem, men då tror jag att minsta storleken var 98/104, men eftersom de är smala i midjan funkade de även på mindre barn om man la upp dem.
Det var några år sedan jag köpte dem, men då tror jag att minsta storleken var 98/104, men eftersom de är smala i midjan funkade de även på mindre barn om man la upp dem.
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Arbetsbyxor från Biltema
Slitstarka, bra modell, sydda i nån form av syntetmaterial som inte suger åt sig fukt. Och priset... 149 kr. Köpte ett par till vår 7-åring i fjol. Funkade utmärkt på vår veckovandring med tält i högalpin miljö runt Keb. Köpte direkt ett par till 4-åringen då vi kom hem. Ett av mina absolut bästa tips då det gäller utrustning till barn, för såväl ute som innebruk - hemma o till fjälls.
Slitstarka, bra modell, sydda i nån form av syntetmaterial som inte suger åt sig fukt. Och priset... 149 kr. Köpte ett par till vår 7-åring i fjol. Funkade utmärkt på vår veckovandring med tält i högalpin miljö runt Keb. Köpte direkt ett par till 4-åringen då vi kom hem. Ett av mina absolut bästa tips då det gäller utrustning till barn, för såväl ute som innebruk - hemma o till fjälls.
Ja, jobbarbyxor verkar vara det bästa alternativet.
Tyget är nog inget problem - det är ju nästan alltid 35/65-tyg i såna byxor.
Är det nån som vet om det går att hitta "armebyxor" för barn som inte är i kamouflage? Byxtypen är ju bra, men kamouflage passar bäst på barn som heter Kevin
Tyget är nog inget problem - det är ju nästan alltid 35/65-tyg i såna byxor.
Är det nån som vet om det går att hitta "armebyxor" för barn som inte är i kamouflage? Byxtypen är ju bra, men kamouflage passar bäst på barn som heter Kevin
Wild Outdoorlife
Vet inte om du kollat in Wild Outdoorlife. De har butik i Uppsala men man kan även beställa på nätet.
De har Pinewoodbyxan för 399,-
www.wild-outdoorlife.se
/Helena
Vet inte om du kollat in Wild Outdoorlife. De har butik i Uppsala men man kan även beställa på nätet.
De har Pinewoodbyxan för 399,-
www.wild-outdoorlife.se
/Helena
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg