Fraktkostnader

Hej! Detta har överhuvudtaget ingenting med frilufsliv att göra. Latare människan får man leta efter. Nåja till min fråga, jag ska flytta till USA o undrar om någon har någon aning om hur man skall gå tillväga när man ska frakta över möbler osv. Hoppas på svar ty ni är mitt sista hopp. Tack på förhand!

Att flytta över möbler är ju en tveksam ekonomisk affär. Dessutom tar det faslig tid om du vill ha det billigt och säkert en del pappersarbete. Varför inte ha er garage-sale och sedan köpa dig king-size prylar där borta så du smälter in fint :)

Annars går det att hyra in sig i en container om du behöver ett mindre utrymme. Inte helt billigt pga. försäkringar som du måste ha. Hör med de större fraktarna så får du nog tips!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips