Frågor om utrustning till Muirwoods

Förresten, jag har en Bear valley, samma som Muirwoods har Billy upplyst mig om, till den har jag Nokia asfaltsdäck, dom rockar, skulle rekommendera dig att inte köpa dubbdäck, man kör nästan aldrig på grus. /Gustav

Tack för era fina inputs. Känner mig riktigt sugen nu vill bara ut så snabbt som möjligt. Blir även ute så länge pengarna räcker :) Har fortfarande kvar lite grejer att köpa som jag dessväre behöver, klarar inte av mountainbike styret som sitter på, annan sadel, väskor för all del med lowriderfäste fram sen är det i princip klappat och färdigt med cykelutrustning. Lite små tilllbehör och verktyg också.

Är det någon som ska söder över i augusti/september som är sugen på lite sällskap en sträcka, säg bara till :)

För övrigt är jag mycket nöjd med cykeln. Kan lämna vidare åsikter och funderingar lite senare.

/ Sebastian

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har själv bokat en muirwood för att ge mig ut själv på en långtur genom europa till våren, ruten är lite osäker men har tänkt mig

sverige - polen-tjeckien-österrike- italien- schweiz- frankrike- belgien - england - norge - sverige ( eller holland - danmark - sverige) .

Vad tror ni om att cykla dom länderna? är det lätt att hitta vildcamp ute i europa?

Vad tycker ni borde bytas ut på muirwooden?
Har funderat spec på hjulen, ska jag byta ut dom eller ska jag köra på och byta dom efter vägen när det behövs?

Det är ju bättre att förekomma än att förekommas, så byt du hjulen innan du ger dig iväg. Gärna DH-fälgar - framför allt i bak! Och de bästa hjulen bygger du ju själv...
/Niklas

Jag är på inget sätt någon expert på varken hjul eller cyklar. Dock så ska jag bege mig ut på en rejäl långtur om en dryg månad och jag har en Muirwoods 09. Det enda jag har bytt på den är egentligen styret och däcken.

Jag litar på att det kommer hålla, finns det någon anledning att inte göra det tror ni?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips