fotunderlägg?

brukar ha filtfotunderlägg i mina kängor och stövlar
men dom jag köpte från militäröverskott börjar bli slitna
någon som vet var man kan få tag i nya eller något bra material att göra dom själv?

lundhags filtsulor i ren ull

Om det är filtsulor i ren ylle du menar så finns det färdiga från Lundhags att köpa -tjocka varma och bra enligt min mening. Har både i skridsko/telis-kängorna och vandrarkängorna.
fråga i en välsorterad sportaffär.
Själv köpte jag en storlek för stort och skar bort lite själv för att inte få glipa mellan sko och sula

/Patrik

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Det är mycket olika kvalite på filtsulorna, Lundhags är bra (och dyrare). De man kan hitta i vanliga skoaffärer kostar 10-15 kr och håller INTE länge.

har för mig

att det var ett par lundhags som jag har haft i huggarstövlarna jag har haft,borde snart över 10 år sen jag köpte dom,så det kan ju ju vara bra kvalite
fast jag annvänder ju inte dom var dag

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips