Fotoutrustning vid vandring - Tips!

På fjället är det i huvudsak två motiv som dyker upp, djur på håll och stora vyer. Få zoomobjektiv fixar detta, dvs vidvinkel och långt tele i samma. Så med en kamera så får man byta objektiv, vilket inte alltid är så kul när väder och vind vill vara med. Så min plan framöver är att ha två kameror med. En systemkamera med ett långt tele och en vidvinkel-kompaktkamera.
Till telen har jag min G80.

Gillar din analys Kjell.

Hur stor och tung är din G80 med telet?

Thure

Gillar din analys Kjell.

Hur stor och tung är din G80 med telet?

Thure

Tack!
De väger 1140gram tillsammans. Tyvärr har dom gjort det senaste huset 100gram tyngre. Sen är jag lite obstinat och använder helst manuella objektiv så denna gång blev det ett zeiss 200/4. Hyffsat lätt med bra närgräns.
Så här ser min kameraväska ut. Hemmaspecial. Garanterat regntätt.

Bilagor

• _DSF5293.jpg
    _DSF5293.jpg
    134.8 KB · Visningar: 347

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips