Fotografering Sarek - Höst

Härliga och bra bilder. Ren reklam för Sarek.
Längtan att radera ut Sarek som vit fläck på min besökskarta stärks.
Jag har upplevt andra fjäll men har inga svårigheter att fatta detaljen med att torka kängor i solen för det,

Du verkar haft en hejdundrandes tur :)

Vad hade du med dig för objektiv? Och hur höll du batterierna till kameran vid liv under så många dagar i de temperaturerna? Hade du någon form av solcellsladdning med? Enbart gjort turer till fjälls med tältande under sommartid men även då kan nätterna bli kalla. Brukar därför slänga in alla batterier i min sovsäck inför natten samt bär dem innanför min tröja dagtid.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Nu låter jag TS svara för sig men jag har med flera laddade batterier till min systemkamera på tur även höstvandringar med minusgrader på natten. Har inte upplevt några problem med kapaciteten i batterierna vid några minusgrader. Jag förvarar batterierna i ryggsäckens topplock för att vara lättillgängliga vid byte.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips