Fotografering Sarek - Höst

Härliga och bra bilder. Ren reklam för Sarek.
Längtan att radera ut Sarek som vit fläck på min besökskarta stärks.
Jag har upplevt andra fjäll men har inga svårigheter att fatta detaljen med att torka kängor i solen för det,

Du verkar haft en hejdundrandes tur :)

Vad hade du med dig för objektiv? Och hur höll du batterierna till kameran vid liv under så många dagar i de temperaturerna? Hade du någon form av solcellsladdning med? Enbart gjort turer till fjälls med tältande under sommartid men även då kan nätterna bli kalla. Brukar därför slänga in alla batterier i min sovsäck inför natten samt bär dem innanför min tröja dagtid.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Nu låter jag TS svara för sig men jag har med flera laddade batterier till min systemkamera på tur även höstvandringar med minusgrader på natten. Har inte upplevt några problem med kapaciteten i batterierna vid några minusgrader. Jag förvarar batterierna i ryggsäckens topplock för att vara lättillgängliga vid byte.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips