förvara stighudar

hej,

jag är nyss hemkommen från ett tur-äventyr i Jämtlandsfjällen.

hur ska man på bästa sätt förvara hudarna för att de ska vara okej även nästa gång (tyvärr så dröjer det nog minst ett år)? vikta och ihopklistrade i varandra var för sig?

/Eric

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Jag brukar klistra ihop hudarna mot varandra och låta dem hänga inne i min skrubb där det är mörkt. Det har funkat bra för mig, då jag inte behövt limma om varje år.

Mvh /Joel

vet dessværre inte hur man førvarar sina stighudar eller som det heter på norska: feller.
dette pga att jag andvænder de hela året (næstan.) ifjor hade jag sista skidtur den 25 augusti och den førsta i oktober. lite tid att førvara hudarna.

robert

Numera

rekommenderar man att inte klistra direkt klister mot klister, utan att lägga ett plastnät emellan (kommer med t ex BDs hudar). Annars torde torrt, mörkt och svalt vara en bra princip.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips