Första fjällturen - Kebnekaise

Min personliga uppfattning, utan någon erfarenhet (lyckligtvis!) är att de kan rädda liv och bör vara med om man går själv på ett ställe där det inte går så mycket folk. Men om du håller dig på stora lederna runt Kebnekaise så är du inte ensam, och du kan lita på att bli hittad av andra vandrare om du skulle råka ut för en olycka.

Hoppas att resan blir av nästa år! Den som väntar på något gott, kan den vänta för länge?

Nu undrar jag dock över hur folk tänker kring inreach och nödsändare?
Jag har aldrig använt liknande och äldre undrar bara vad det är. Tanken kring det är ju såklart bra, me hur många använder det?
Räddar den liv eller hittar den lik?

Använt min inReach på 8 solovandringar sen 2017, mycket nöjd.

* Säkerheten med att ha en SOS-knapp när man är solo
* Möjlighet att skicka och ta emot SMS & email via satellit, med leveransrapport så man ser att det gått iväg
* Trackingsida där familj & vänner kan logga in och se en ny trackingpunkt var 10e minut, dramatisk minskning på oron hemma
* Freedom Plan .. jag betalar för 30 dagars perioder jag använder den, vanligtvis juli/aug. Resten av året kostar den 0 kr

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips