Först ut..

..i nytt forum är ju alltid en ära.

Tänkte propagera lite för brohoppningens/bropendlingens ädla konst! Den perfekta aktiviteten om det regnar eller om ni har tråkigt en dag :)

Min varma rekommendation är Bjurholmsbron
i Umeå, trevlig bro som är lättåtkomlig, lätthoppad, hög och luftig som fanken, lättriggad och syns inte från varken väg eller nåt hus!

Lite inspirerande bilder:
http://www.leonsson.com/erik/pics/adventure/kingswing_2001/

Bilder från annan sajt med mer känsla för brons
struktur:
http://hem.passagen.se/ouroboros/galleriutflykt070101.htm

GRYMT!!!!!
Fan vad sugen jag blir!!!!! Det var ett tag sedan nu. Måste damma av grejorna bara. Det verkar vara en väldigt bra bro ni har. Har det varit något strul med "lagen" än?

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
climbrob; sa:
GRYMT!!!!!
Fan vad sugen jag blir!!!!! Det var ett tag sedan nu. Måste damma av grejorna bara. Det verkar vara en väldigt bra bro ni har. Har det varit något strul med "lagen" än?

Nix, hoppade där en gång när vi var däruppe på klättersemester och vädret in tillät klättring.

Bro hopp ++ bungijump

Undra var jag kan hitta info (inte bara bilder) om brohopning .
Var köper jag ett bangi rep ?
/benny

Bjursholmsbron.

Var där och hoppade i lördags. Ack så vacker utsikt och så lättriggat.

Tack grabbar för tipset.

Försök få detta forum att leva!

MVH // Johan

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.