Förslag?

Intetsägande rubrik... :)

Vandrar solo än så länge och vill vandra! :)

Efter min inställda tur till Helags/Sylarna tänker jag ta v31 istället och åka någonstans, men vet inte vart riktigt. Har kikat lite mer på Helags och Sylarna och det är väl tyvärr inte riktigt min typ av fjäll.

Lite sugen på Keb och vandra från Vassijaure till Nikka med en tur in mot Vistas spets, in via Nallo, trepassleden, Keb:s topp och ner till Nikka slutligen.

Annars ligger ju Jotunheimen rätt bra till från mig (GBG eller Sthlm), men vette tusan hur man tar sig dit smidigast. Kan ju hyra bil billigt, men blir ändå dyrare om man inte är fler.

Andra förslag tas tacksamt emot!

Gör en tur kring Sylarna - iaf om du aldrig varit där förut - så vet du om det är din typ av fjäll. Visst, det är inte riktigt som Kebnekaise eller Sarek, men å andra sidan kan plattheten göra att utsikten från t ex Storsnasen och antagligen även Helags blir nog så intagande eftersom allt i närheten är så mycket lägre. Planerar man listigt och är beredd att gå lägre sträckor så kan man få med många höjdpunkter under en enda tur, och slippa transportsträckor som Sylarna-Storulvån. Är det första och enda gången man går så är man ju inte less på dem, iofs.

Det är så praktiskt att nattåget (väl?) går direkt till Storlien från Gbg.

En rimligt virrande rundtur skulle kunna vara Enafors-(Snasahögarna/topptur Storsnasen)-Ulvåtjärn-(ledlöst genom triangeln)-Sylarna-runt Sylmassivet (eventuell topptur)-Helags (topptur?)-Gåsen (topptur)-Storulvån.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips