Försäkring av kajak

Efter kontakt med LF så får jag en kostnad på 300 kr för att försäkra en kajak. Enl deras regler går det en gräns vid 25000 kr. Så en båt utan motor under 6 m samt pris under 25000 går på hemförsäkring med drulle. I mitt fall en Vally på 30000 måste man ha extra försäkring om man vill ha den försäkrad. Har ni försäkring?

Jag har Folksam och är där tvungen att ha tilläggsförsäkring för småbåt. Det exakta priset visas inte på försäkringsbrevet, men jag vill minnas det rör sig om 200-300 kr per kajak jag har.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips