Företag som sköter sig

Startar här en tråd om goda erfarenheter av postorder, nätföretag som levererar vad man beställer och som sätter kundens önskninga högt.
Era synpunkter ute på Utsidan är det som kan göra tråden.

Go tur
 
Engelsons i Falkenberg tycker jag är bra. De har bra sortiment och vettiga priser. Jag handlar mest i butiken när jag har vägarna förbi, men även på postorder ibland. Aldrig några problem. Behöver man byta något ringer man dit så skickar de ett adresskort med portot betalt för returen. En gång hade några av de saker jag beställt tagit slut i den färgen jag ville ha. Jag hade betalat i förskott med kreditkort så de mailade och frågade om jag ville ha en annan färg. Det ville jag inte och då skickade de kontanter i stället.

http://www.engelsons.se/jakt-fritid-klader/
 
fritidsbutiken.com har inte sparat någon möda även fast jag, ska erkännas, har varit kanske lite överdrivet petig kund. Enkelt bemötande, inget som ens liknar krångel.
 
Playground

Playground i Stockholm har enligt mig ypperlig service. Jag köpte en dunjacka av dem till rabatterat pris. Någon dag senare märkte jag att ena ändan av shockcorden i nederändan hade lossnat, tydligt fabrikationsfel. Jag kom tillbaka och hade självklart glömt mitt kvitto. De tog mig till skräddaren som låg ca 20m från dem och bad de fixa detta direkt, vilket gjorde att jag 20min senare hade jackan i hand, dessutom mycke tsnyggt lagad. Som plåster på såren fick ja gen fleecemössa också. Fem toppar av fem möjliga!
 
Nöjd med: Ketonic (Casio-klockors generalagent i Sverige), Naturkompaniet, EKA, Bergo Tools, HDF i Halmstad, Sandvik, ABU, AJ Medical (stegräknare) och Rocky Mountain (tidigare Spyderco's generalagent), Wetterlings (yxor) samt Fällkniven.

~Paul~
 
Northstar
Järnvägsgatan 3
983 32 Malmberget
Tel/fax. 0970-251 83
E-post: info@northstar.se

Serviceinriktade och bra bemötande, både när man beställer och besöker.
 
Clover

Jag har flera gånger köpt Garmin GPS-kontakter från Clover http://www.clover.se Dels åt mig själv och dels åt nyblivna GPS ägare som bett om min hjälp.
Clover är sällsynt bra att ha att göra med. Dels får man rabatt redan vid köp av 2 st lika kontakter, och sedan 0 i frakt, 0 i andra avgifter och man får det man beställt på 2-3 dagar direkt hem i brevlådan.

Att Clover sedan redan från början är rejält mycket biligare på Garmin kontakterna är ”Garmin original” gör inte saken sämre.

Per Brune (nöjd kund)
 
Fjällsport i Tärnaby

Kanske inte den butik man oftast besöker med sin fysiska person, men hemsidan går att använda. De är mycket hjälpsamma på telefon, fixar returer enkelt och har i a f för mig sponsrat returfrakten. Banne mig den bästa service jag fått i någon friluftsbutik.

http://fjallsporttarnaby.e-butiken.se/

PS: Just nu har de 50% på en del Lundhagsprodukter
 
LGJ klätter och högfjäll http://www.klatterochhogfjall.com är min absoluta favorit och drivs av klätterlegenden Lars-Göran Johansonn i han villa utanför Själevad. Man kan ringa till Lars-Göran och ha grejerna levererade ett dygn senare. Jag har inte fått bättre service någon annanstans.
 
Nöjd!

- Fjällsport i Göteborg! Proffsiga på alla sätt, insatta och även tåliga mot oss som ofta bara kommer in för att klämma på saker, fundera och drömma. Har även fått jättebra hjälp mot en inte alls tillmötesgående svensk tillverkare, som inte ville erkänna att deras produkt hade en kvalitet som inte alls motiverade sitt höga pris.
- Kanotcentrum i Göteborg, även här personal som vet vad de säljer och använder prylarna själva, så de kan komma med värdefulla råd och tips.
- Sportlagret i Vegby, återigen kunnig och lagom lågmäld personal som inte stressar dig till köp, är intresserade av vad de säljer och själva använder grejorna.
- Addnature.com för snabba leveranser, alternativt snabba besked om fördröjning. Även en reklamation jag hade löstes snabbt och smärtfritt för mig.
- Cyberphoto.se, beställde ett undervattenshus till en digitalkamera där leveransen meddelades skulle ta lite längre tid, sen när den kom låg det dessutom en Daim i paketet! Snacka om överrumplande handling som tar bort allt småsurt och byter det till ett lyckligt fånflin...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.