flyga med ryggsäck!

Stadium har en prisvärd flightbag av märket Everest. Har funkat mycket bra för min del. Har som mest haft en 90-liters ryggsäck i den. Den fungerar dessutom som ett robust regnskydd om man så önskar.

Tjena!

skulle inte du kunna mäta din flightbag hur lång och bred den är;)

mvh/pelka

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kollade lite på flightbagen från Haglöfs,någon som vet om det får plats en 100L rygga i en haglöfs flightbag L?? Large är tydligen den största dom har!?

http://www.outnet.se/hagloefs/flightbag-m.php

det blir nog en sopsäck,det är ju billigast;)

/P

Om large är största storleken på Haglöfs fligtbag så rymms en Haglöfs alaska ramsäck med god marginal i den. JAg har flugit med denna konfiguration Ronneby-Kiruna. På hemvägen var ryggsäcksramen knäckt (tur det var på hemvägen) men inget tjafs på flygplatsen - rekvisition från SAS och raka vägen till sportaffären och hämta ut en ny ram. Tråkigare om det hänt på vägen dit. Flygbagage hanteras inte alltid varsamt. Utrikes då man öandat på plattan har jag sett skräckhistorier om hur bagagehanteras. I tjänsten åker jag aldrig med mjuk resväska.

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips