Flyga med padda?

Hejsan!
Jag har planer på att åka till Melloblocco i vår och har därför lite funderingar över hur man ska göra med padda..
Den padda jag har är en Black Diamond Drop Zone och den verkar överskrida bagagemåtten hos de flesta flygbolag. Så jag funderar dels över hur noga de är med måtten och om man måste betala extra hur mycket det kan tänkas ligga på. Många flygbolag har rätt luddiga sidor ochinte så konkret information.
Sedan funderar jag på om ni flygit med ryanair och plockat med en padda och hur ni har gjort då!

Tacksam för svar!

Vi flög till Geneve med SAS i höstas och hade med en padda, det var inga problem (den rymdes inom begränsningen en inchekad väska (kolli) per person @ max 22 kilo. Har flugit med cykel på Ryanair, då fick man betala extra för ett sportkolli, jag kan tänka mig att paddan klassas som ett sådant.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips