Flugfiske från Kajak

b.lindfors@telia.com (Bo Lindfors)

Gäst
Hej!
Det vore intressant att höra ifall någon flugfiskar
från sin kajak och isåfall vilken kajakmodell.
Även intressant att få veta lite om erfarenheter.
Har själv en Ace Weekender (3 m/69 cm bred) som jag provat lätt spinn från i somras. Kommer att försöka
mig på flugfiske till sommaren.
mvh/BoZe

Anonym från gamla forumet

Gäst
Tills ...

Hej !

Allt går nog bra tills du får den stora fisken på kroken, men om du använder någon av de uppblåsbara pontoner som finns på marknaden så borde det inte va något problem . Du kan säkert även bygga någon form av utriggare som du monterar på Kajaken.

Lycka till och god fiske lycka !

Mvh Åke

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

hans.friedel@kantzowska.se (Hasse)

Gäst
Rätt spår

Jag har sett endel artiklar om att fiska från kanot och din kajak stämmer ganska bra överens med dom jag sett. Amerikanarna använder även ganska korta breda kanadensare när dom fiskar 3-4 meter långa och runt metern breda

Hasse

http://privat.kantzowska.se/friedel

p.angvert@telia.com (Pelle)

Gäst
Point

Tjena!
Flugfiske går alldeles utmärkt från de flesta kajaker. Ju rankare desto mer spännande, he-he. Kan eskimåerna fajtas med en säl så borde man väl klara en firre på ett par kilo. Jag har en Point65 som jag fiskat ifrån, både i älvar och sjöar.. funkar bra.
Nattfisket efter öring slår det mesta.
OBS! Aldrig utan flytväst

wermlandia@mail.bip.net (Jan-Eric Bodin)

Gäst
Fiske & Jakt från kajak

Hej!
I USA och Kanada bedrivs omfattande fiske och jakt från kajak. Man använder sig där av en speciell kajaktyp som du kan se ett exempel av på min hemsida www.wermlandia.net . Kajaken har stor sittbrunn med god plats för fiskeutrustning. Kajaken är dessutom lämplig för trolling då man har två spöhållare infällda
på akterdäck.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips