Flextailgear MAX Pump 2 PRO

Har tänkt skaffa mig en pump till att blåsa upp liggunderlag med, har tittat på Flextailgear MAX Pump 2 PRO, verkar väldigt bra, när man ser YouTube klipp, laddas med USB, kan användas som powerbank 3600 och även som tältlampa med ljus som går att reglera upp eller ner. Men är det någon som vet om den verkligen är bra, dom påstår att det går att pumpa upp en Packraft ca 10 gånger, låter väldigt bra, om nu det stämmer, är den verkligen så effektiv.
Någon som vet

Har den och gillar den inte. Om jag tex skulle använda den som usb laddare eller lampa vet jag ju inte riktigt hur mycket batteri till att pumpa packrafts..

Har två till flextail pumpar av äldre modell som bara fungerar som pumpar och föredrar dom..

Tycker det är bättre med prylar som gör en sak bra, typ pannlampa för belysning och powerbank för batteri..

I övrigt stämmer det, ca 10+ pumpningar håller dom för..

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Men förutom det, är den bra som pump, är den effektiv, vet du om den fungerar att blåsa upp Exped liggunderlag, där jag idag får använda säcken som följde med att pumpa upp liggunderlaget

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips