Flera bindningar på samma skida

Jag har läst i nån tidining om en platta som ska göra det möjligt att snabbt och enkelt byta bindingar på sina favvoskidor. På så sätt ska man kunna använda samma par till både telemark och slalom. Jag har sökt lite på nätet men inte hittat nån info, är det någon som vet något om detta system?

Vore i så fall kul att höra. Jag tycker det låter som en smart lösning, förutsatt att det blir tillräckligt stabilt och hållbart.

Hejsan!

Vet inte säkert om vi talar om samma platta, men på telistestarhelgen i Stöten i vintras fanns sådana plattor på ett antal skidor. Själv testade jag BD Mira med en riva z bindning monterad via en dylik platta. Jag tyckte om skidan, tyckte inte om bindningen, men vågar ärligt talat inte uttala mig om vad plattan la till eller drog ifrån (utöver möjligheten att skifta bindning då alltså). Missade tyvärr att lägga på minnet vilket företag som skulle sälja den. Har heller inte set/läst något om den sedan dess, vilket verkar lite märkligt. Kan den varit behäftad med barnsjukdomar och dröjt med att komma ut på marknaden kanske? Ingen annan som vet mer?/Jörgen

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips