Fleecetröjor?

Med anledning av det bistra vädret har jag bestämt mig för att införhandla en fleecetröja av något tunnare modell, mikrofleece eller vad det nu kan kallas. Vad jag då märkte vad att priserna skiljer sig ganska rejält för till synes likvärdiga plagg. Vad jag därför undrar är om det möjligen finns någon som hjälpa mig med att bli klok på det här.

De tröjor jag provat har alla god passform och den skillnad jag kan se är endast priset, men kanske är det så att kvaliteten varierar. Fast frågan är ju också hur mycket god kvalitet får vara värd.

En tröja av märket Everest, The Stadium kostar 200-350:-
Dito North Face går på en 700-900:-
Tierra kostar runt 1000:-

Skiljer det så mycket att det är värt att hosta upp det dubbla möjligtvis tredubbla för en sketen fleecetröja av tunnare modell?

Tacksam för svar.
 
Billiga fleecetröjor

Jag kan inte säga så mycket om de dyra varianterna, men själv köpte jag min microfleecetröja på Intersport för 250:- (Five Seasons), och den har fungerat alldeles utmärkt. Använde den förra vintern varje dag tillsammans med en underställströja och min tunna vindtäta jacka när jag cyklade, och det fungerade alldeles utmärkt ner till cirka -10. Blev det kallare än så använde jag en tjockare fleecetröja (inköpt på H&M för fem år sedan) och det höll åtminstone ner till -18 vilket nog var den kallaste dagen förra vintern som jag var ute och cyklade.

Som sagt var kanske det finns skillnader mellan dessa billiga varianter och de dyra märkeströjorna, men jag har än så länge inte funnit någon som helst anledning att skaffa nytt bara för att det råkar vara mer vildmarksmässigt...

Otrendiga hälsningar
/Fredrik

ps. som straff får jag säkert avdrag på mina få kottar som jag har skrapat ihop :)
 
Everest

Köp Everest, hyfsade grejer faktiskt. Funderar själv på just den tröjan. Om den noppar för mycket eller går sönder kan man ju alltid köpa tre och ha på lager (till samma pris som trendmärkeskläder).

Lycka till

/war
 
tack för svaren...

Tack för svaren. Jag tror att jag tar risken att framstå som otrendig, det blir nog en Everest eller två.

MVH Mathias
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.