FJS här kommer rapporten ....

kom hem från Jämtland för ungefär en vecka sen.
har bara inte orkat skriva nåt än men här kommer den.

Dagen vi kom upp till långan så fiskade vi lite men endast med spinn klockan var för mycket för att orka göra ordning flug utrustningen. vi lyckades då fånga endast nåra små harrar och öringar.

Dag två. Nu kom flug utrustningen fram och på med flugan och ner till älven fick min första harr på fluga cirka 3 hekto plus massa små harrar och en och annan öring flugor som användes var streaking caddis E12an haröra. resten av dagen var lugn bara smått.

Dag tre. provade vi ett annat parti av långan vilket inte va såå kul med tanke på att ena mitt flugspö gick av i ett kast=( men några småisar fick jag =).'

Dag Fyra. provande vi även då ett annat ställe och då va det inte heller så rolit med tanke på att toppen på mitt reserv spö lossnade och flug jäveln åkta rakt igenom varenda spöögla. argh maximal otur. men på kvällen så fiskade jag endå men det fick bli med spinn med tanke på att jag inte hade nåra flugspön kvar. =(.
en av killarna som var med upp fick uppen kilo harr inte dåligt den höff på en myrans mira 5 gram med kapad stjärt =). å jag fick hova den =).

Dag fem. vart det inget fiske. pga av dåligt väder så bestämde vi att åka hem istället.

länk till bilder från resan hittas här
http://hem.fyristorg.com/lajoan
 
ojoj!!

Tackar för rapporten Joel

Det verkar som om Utsidans fiskare lider av maximal otur, oväder i Trysil och brutna spön i Jämtland... Min semester börjar idag och om en vecka åker jag upp till Jämtland för å prova min fiskelycka.

(hoppas att din harr smakade gott)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.