Fjällrävens tältpinnar

Hej!

Är det någon mer än jag som har dåliga erfarenheter av Fjällrävens tältpinne som i genomskärning ser ut som ett X?

Jag har skurit sönder fingertopparna vid ett flertal tillfällen, förstört en sko och haft ett barn som sprungit in i en och med all sannolikhet skadat foten. Pinnarna är supervassa i övre delen och därmed svåra att trycka i och speciellt dra upp, i synnerhet när de är blöta. För övrigt är pinnarna stabila, svårböjliga och bra.
Redan 2006 skickade jag ett mail till Fjällräven om detta men fick inget svar, nu har jag provat igen.

Pinnarna är vass och farliga därav är jag förvånad att inge tagit upp problemet tidigare.

Roger

Det var bättre förr, (som alltid?) mina Fjällrävenpinnar är behagliga o hantera, men de är från det goda 70-talet.
Starka, fäster bra i snö, sand, stenig mark, lätta till sin vikt.
Byt dina mot andra, eller tillverka av aluminiumprofil själv.
peter 1959

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jorå, jag håller med - men det är betydligt trevligare om Fjällräven gradar ner 120 kanter än att jag står där med en fil och tar kan för kant. Andemeningen må väl ändå vara att pinnarna är "säkra" när de kommer från producenten.

Roger

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips