Fjällräven VS ME

Den eviga frågan, vilken sovsäck ska man välja???

Jag har kikat lite på Fjällräven Kamas M5 och Mountain Equipment Dreemcatcher 500.

Vad tror ni? Reflektioner?

Jag har sett att många verkar gilla ME's säckar, men hur är det med Fjällrävens?

Jag vet att Dreemcatcher kostade runt 1200:- förra året på Naturkompaniet, nu kostar den 2500:-. Varför denna prisökning? Varför ska den vara så ful iår?

Skeebum; sa:
Jag vet att Dreemcatcher kostade runt 1200:- förra året på Naturkompaniet, nu kostar den 2500:-. Varför denna prisökning? Varför ska den vara så ful iår?

Det ena är nog en syntet och den andra en dun.

Jag har Dreamcatcher 500 dun. Den är grym. Finns på Kg Jonson Sport i solna för cikus 2000 kr.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Skeebum; sa:
Den eviga frågan, vilken sovsäck ska man välja???

Jag har kikat lite på Fjällräven Kamas M5 och Mountain Equipment Dreemcatcher 500.

Vad tror ni? Reflektioner?
Jag skulle alla gånger välja ME. Mountain Equipment gör erkänt bra sovsäckar. Inget svenskt märke har någonsin lyckats imponera på mig och både Fjällräven och Haglöfs har haft ganska dåliga säckar under många år.
Det lär knappast vara samma säck. För 1200:- lär du iallafall inte ha fått en Mountain Equipment Dreamcatcher. Jag har svårt att tänka mig att Naturkompaniet skulle ha sålt en Dreamcatcher till ett lägre pris än i Storbritannien under fjolåret...
Såvitt jag vet så sålde de inte ens ME ifjol!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips