Fjällräven - Hilleberg eller annat?

Hej alla kunniga friluftsmänniskor. Jag är.en tältnörd som snöat in på tipis, gärna med kamin:)
Nu är ju dessa svåra att bära med sig och jag söker därför ett tält där jag kan få plats med familjen (2 vuxna + 2 barn). Då jag är mycket ute och även vill vandra i söker vi ett kvalitetstält som även har bra andrahands värde.
- Vad rekommendera Du?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Eftersom jag är Hilleban tycker jag Du ska kika på Hilleberg 4 mans tält, Keron, Kaitum eller Nallo allt efter Dina behov. Keron 4 GT är det jag helst väljer själv om sällskapet orkar med vikten. Oaktat väder får 2 vuxna och 2 barn gott om plats och en bekväm tillvaro ( egen erfarenhet). Kolla Hilleberg outlet eller Blocket. Har nu även införskaffat ett Kaitum 4 för vaandringar som är mer viktkritiska men inte hunnit testa det än.

M v h
Lennart P

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips